Абе карам си аз 3-ката и бащата един ден идва и вика "Иване... на моята кола ще и падне предното стъкло..." (става въпрос за Опел Аскона, 25 годишна, в разцвета на силите си, качва баири на 5-та, 1.6S, луда), и аз леко озадъчен "ъм... с какво да помогна, тиксо, едно-друго?" и той: "Абе няма да е зле да се поогледаш за кола" . Та започнах преди 3-4 седмици да се оглеждам аз и ето горе долу какво искам:
-малка кола, защото големите дето ги харесвам не мога да си ги позволя.
-до 10 000 лв, защото повече няма смисъл да дам за кола втора ръка.
-след 2001-ва, 2002-ра година, не само километрите са важни
-дизел, защото ако сложа газ на малка кола оставам без багажник
-турбо дизел, защото обичам ръчката, а никога не съм имал особено мощна кола
И като започнах да търся по тези критерии излязоха няколко голфчета 4 ТДИ, няколко А3 ТДИ, като и двете обаче около 2000г. и под, както и Пежо 206, в което съм влюбен отдавна (2.0Л ХДИ). Много ми хареса като дизайн в сравнение с голфа и аудито, злобна муцунка, common rail, изобщо - красота, поне на хартия. Обаче от баща ми знам, че от французи - само вино, омлети и минети.
От опита с голф 3-ката - здрави коли са, почти никакви излишни разходи нямам по него. Но... не ме дърви! Не се чувствам добре в тая кола, и тунинг за 10 хилки да и направя - пак ще си остане колата на народа, все ми се струва, че 4-ката скоро няма да е по-различна И като гледам - нямам особена алтернатива пред Пежото. Полото също не ми харесва, Ибизата от тази година ми е недодялана, за малко повече пари мога да барна Сеат Леон ТДИ, но дали си заслужава испанската сглобка...
На някой да му се е случвало да се сблъска с тази дилема наскоро? Всеки коментар е добре дошъл
Май искам Пежо 206, разколебайте ме...
Задачата сама по себе си ми се вижда трудничка - 10 000лв за здрава кола 2000/2002 си е направо Mission Impossible според мен, освен ако не идем на вариант Рено или Фиат.....
Не знам какво да те посъветвам, Аз харесвам пежо 206 като дизайн (и вътрешен и външен), но също бих бягал от всичко френско, извън споменатите от теб неща
Мисля че оптимален баланс между година и параметри за тази сума би намерил със Опел Астра. Да - не е VW, назад е във всяко едно отношение от Г4, но има своите достойнства и в крайна сметка мисля все пак е по-добре от Пежо. Мое мнение
Не знам какво да те посъветвам, Аз харесвам пежо 206 като дизайн (и вътрешен и външен), но също бих бягал от всичко френско, извън споменатите от теб неща
Мисля че оптимален баланс между година и параметри за тази сума би намерил със Опел Астра. Да - не е VW, назад е във всяко едно отношение от Г4, но има своите достойнства и в крайна сметка мисля все пак е по-добре от Пежо. Мое мнение
- propparo
- Мнения: 1078
- Регистриран на: Пон 23 май 2005 18:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: По света и у нас
Добре си се насочил колега.2.0HDI 90 к.с. обаче не е от най-големите бегачки,за разлика от по късно излизащия 16 клапанов 1,6 16V HDiF-110 к.с. но модела е чак от 2004 г. и струва повечко.
А защо не се замислиш за 2.0ГТИ-то 136 к.с. с газов инжекцион с тороидална бутилка щом искаш да ползваш и без това недотам големия багажник.Цените са между 8000-11000 лева,в зависимост от годината,салона,климатроник или климатик и т.н......Има доста добри изпълнения,масово с кожен салон,спортно окачване,доста са икономични за възможностите си,в сравнение с други марки коли с такива конски сили под капака си.
P.S. виждам че колеги споменават и Астра--защо не наистина Астра 2.0 136 к.с. или 2.2 147 к.с.-тя пък е дооооста пъргава.
А защо не се замислиш за 2.0ГТИ-то 136 к.с. с газов инжекцион с тороидална бутилка щом искаш да ползваш и без това недотам големия багажник.Цените са между 8000-11000 лева,в зависимост от годината,салона,климатроник или климатик и т.н......Има доста добри изпълнения,масово с кожен салон,спортно окачване,доста са икономични за възможностите си,в сравнение с други марки коли с такива конски сили под капака си.
P.S. виждам че колеги споменават и Астра--защо не наистина Астра 2.0 136 к.с. или 2.2 147 к.с.-тя пък е дооооста пъргава.
- stan4o_mc
- Мнения: 1078
- Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
206 комби е един от най неудобните автомобили които съм карал. 307 е с размерите на голф от вътре. С 206 почти нямам опит - десетина пъти съм го карал. Двигателя е 2.0HDI и за 90 000 км. беше мъртъв. Колата се обслужва в сервиза на Пежо. В деня на изтичане на лизинга, въпросното пежо беше пуснато за продажба.
Не съм висок - 1.76 някъде. Вътре ми беше тясно. Най неприятното усещане беще от притискащата те врата. Просто седях подпрян на нея. Въпросното комби - ако му тряснеш силно шофьорската врата и се отваряше тая на багажника, съчетано с падането на единия плафин в багажното!
По доволен съм от 307SW - 1.6dohc 100 и няколко коня. Него също съм го карал малко - около 1000 - 1500км. Проблемни носачи и проблем с тоци. Когато запалиш оборотомера забива на 500 оборота, седи така десетина секунди и скача на 2000. После се оправя.
И двете имаха недъгава сглобка на пумиите в купето. Половината пластмаси седяха на криво, а покритието на "алуминиевите" детайли се протърка за 10 хил. км.
Карам чат-пат и 307 след фейслифта... същата чекия.
Като слушам как обясняваш - взимай един ABF и още едно, като твоето голгче и си свиркай. Баща ти с кола, ти с кола + ръчкавица за събота и неделя.
Успех!
Не съм висок - 1.76 някъде. Вътре ми беше тясно. Най неприятното усещане беще от притискащата те врата. Просто седях подпрян на нея. Въпросното комби - ако му тряснеш силно шофьорската врата и се отваряше тая на багажника, съчетано с падането на единия плафин в багажното!
По доволен съм от 307SW - 1.6dohc 100 и няколко коня. Него също съм го карал малко - около 1000 - 1500км. Проблемни носачи и проблем с тоци. Когато запалиш оборотомера забива на 500 оборота, седи така десетина секунди и скача на 2000. После се оправя.
И двете имаха недъгава сглобка на пумиите в купето. Половината пластмаси седяха на криво, а покритието на "алуминиевите" детайли се протърка за 10 хил. км.
Карам чат-пат и 307 след фейслифта... същата чекия.
Като слушам как обясняваш - взимай един ABF и още едно, като твоето голгче и си свиркай. Баща ти с кола, ти с кола + ръчкавица за събота и неделя.
Успех!
- Vanu
- Мнения: 153
- Регистриран на: Съб 26 авг 2006 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
propparo написа:Добре си се насочил колега.2.0HDI 90 к.с. обаче не е от най-големите бегачки,за разлика от по късно излизащия 16 клапанов 1,6 16V HDiF-110 к.с. но модела е чак от 2004 г. и струва повечко.
А защо не се замислиш за 2.0ГТИ-то 136 к.с. с газов инжекцион с тороидална бутилка щом искаш да ползваш и без това недотам големия багажник.Цените са между 8000-11000 лева,в зависимост от годината,салона,климатроник или климатик и т.н......Има доста добри изпълнения,масово с кожен салон,спортно окачване,доста са икономични за възможностите си,в сравнение с други марки коли с такива конски сили под капака си.
P.S. виждам че колеги споменават и Астра--защо не наистина Астра 2.0 136 к.с. или 2.2 147 к.с.-тя пък е дооооста пъргава.
Ами Астрата... единствено варианта на Бертоне ми харесва Нормалното купе изглежда все едно ударен отзад хечбек, някак неестествено. Колкото до GTI-ката - с газовия инжекцион ми се струва, че ще излезе по-скъпа, ако говорим за запазена кола, а пък тороидална бутилка нямам идея какво е. Но ако е от тези малките, по 25-30 литра - тея коне да харчат 11-12 на сто - ще трябва да зареждам през 200 км, което си е 2-3-4 дни
Идеята за 2.0 ХДИ е, че с един чип лесно се вдигат 25 коня, поне така казват в digital tuning и прочие сайтове.
- ACCELERATOR
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Враца
- Контакти:
- bboikov
- Мнения: 499
- Регистриран на: Сря 07 мар 2007 11:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Перник
Колата изглежда направо перфектно - дизайн, идеален, но това достатъчно ли е. Колегата по-горе изреди достатъчно технически недостатъци, не мисля, че е необходимо да ги повтарям. Освен това в момента масово ще влизат 206 от Франция, просто защото пазара на стари коли се премести там. 1 - изчакай няколко месеца или отиди до Марсилия за да вземеш това, което искаш. 2 - купи я, че да мирясаш и се убедиш, че грешиш. После разбира се Голф 4
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 64 госта