Автор Тема: Peugeot 206 HDI - съвет за проблем?  (Прочетена 8131 пъти)

Неактивен Imaginary

  • фен
  • ***
  • Публикации: 423
  • София/Силистра
  • Clio III, Alfa Romeo 147
    • The Final Solution. Here.
Peugeot 206 HDI - съвет за проблем?
« -: 07 Май 2011, 02:49 »
Здравейте колеги,
знам, че питането не е баш за нашия форум, ама заради един проблем не ми се регистрира във форума на Пежо, пък и знам, че голяма част от вас са специалисти не само по нашите колички:)
Та на питането - по ред обстоятелства, напоследък търкалям горепосоченото Пежо - 206 HDI, 2000г., 2.0 двигател.
Забелязах, че като карам на 5-та, около 2800-3000 об/мин., изведнъж откъм двигателния отсек се чува звук наподобяващ часовниково цъкане, само, че на по-къси интервали. Веднага след това автомобила отзад изпушва с голям облак синкаво-черен дим, и се форсира сам до края на оборотомера - 6000 - 7000 об/мин. Аз до сега винаги съм натискал съединителя като тръгне да го прави това, та нямам наблюдения дали ако не натисна съединителя ще се ускорява като бясна, или не. Казвам това, защото ме питаха дали ускорява докато форсира, или само форсира без да ускорява - не зная. Шашкам се (признавам си) и натискам съединителя. След това вдига 95+ градуса, и замерисва на феродо. Веднага след това ако продължа движението температурата спада за секунди до към 80 градуса и така си седи - нормална. Колата не дими, и си върви все едно нищо не е било. Но наближа ли пак 3000 об/мин, - същия номер.
Мисля, че около тези обороти турбината би трябвало да се включва, но нямам представа дали е така или не - лична ми е догадката.
На останалите скорости не го прави тоя номер и над 3000 оборота...
Питането ми е - някакви насоки от къде ще да идва тоя проблем?
На магистрала не може да се кара с повече от 100 заради това... А с тоя голям двигател си е направо "светотатство"  ;D

Неактивен zz_stefanov

  • майстор
  • *****
  • Публикации: 1 897
  • Варна и с. Равна до Провадия
  • Бивш Scenic I 2ра 1,9 dCi 2000
Re: Peugeot 206 HDI - съвет за проблем?
« Отговор #1 -: 07 Май 2011, 05:32 »
А доливаш ли и масло? Специалистите по мотори да кажат и те, но аз като черен пророк: ще започне да да го прави на по ниски обороти докато се стигне до това http://www.renault-bg.com/smf/index.php?topic=111495.msg1035250#msg1035250 . При тази ситуация си вкарва маслото през турбината, изгаря го и двигатела може да блокира. За ремонт на турбото е колицата :(
Служебна Skoda Fabia 1,6 TDI 2012г.
Бивш Scenic JA1F с двигател F9Q K732

Неактивен фам1

  • майстор
  • *****
  • Публикации: 4 458
  • планета Земя - София - Китен - София
  • Grand Sceniс 2 1,5 DCI мерси
Re: Peugeot 206 HDI - съвет за проблем?
« Отговор #2 -: 07 Май 2011, 06:54 »
А доливаш ли и масло? Специалистите по мотори да кажат и те, но аз като черен пророк: ще започне да да го прави на по ниски обороти докато се стигне до това http://www.renault-bg.com/smf/index.php?topic=111495.msg1035250#msg1035250 . При тази ситуация си вкарва маслото през турбината, изгаря го и двигатела може да блокира. За ремонт на турбото е колицата :(
   Това не го знаех, не съм го чел и останах изумен - МЕРСИ !
              Не би ли могло да е и от потенциометъра на педала на газта?
Гледаш го - КУЧЕ, а в очите - ЧОВЕК   
Гледаш го - ЧОВЕК, а в душата - ПОМИЯР !

Неактивен zz_stefanov

  • майстор
  • *****
  • Публикации: 1 897
  • Варна и с. Равна до Провадия
  • Бивш Scenic I 2ра 1,9 dCi 2000
Re: Peugeot 206 HDI - съвет за проблем?
« Отговор #3 -: 07 Май 2011, 09:38 »
А доливаш ли и масло? Специалистите по мотори да кажат и те, но аз като черен пророк: ще започне да да го прави на по ниски обороти докато се стигне до това http://www.renault-bg.com/smf/index.php?topic=111495.msg1035250#msg1035250 . При тази ситуация си вкарва маслото през турбината, изгаря го и двигатела може да блокира. За ремонт на турбото е колицата :(
   Това не го знаех, не съм го чел и останах изумен - МЕРСИ !
              Не би ли могло да е и от потенциометъра на педала на газта?
Не знам, и потенциометрите се лудват, но пише за синкав пушек (и то гледан през стъклата). Дано да има  друга по маловажна и без такива последствия причина. На малцина от форума се е случвало, а симптома е притеснителен, и с фатални последици. Да иде на майстор, щот докато си приказваме тук какъв е точно цвета на пушека, може да се окоти съвсем ;)
Маслото как е?
« Последна редакция: 07 Май 2011, 09:43 от zz_stefanov »
Служебна Skoda Fabia 1,6 TDI 2012г.
Бивш Scenic JA1F с двигател F9Q K732

Неактивен Imaginary

  • фен
  • ***
  • Публикации: 423
  • София/Силистра
  • Clio III, Alfa Romeo 147
    • The Final Solution. Here.
Re: Peugeot 206 HDI - съвет за проблем?
« Отговор #4 -: 07 Май 2011, 17:07 »
Масло пипа.
Проблема е, че като я взех да я карам, имаше теч на масло от ДВГ, който теч ми отстраниха в сервиза. До този момент, наливах МНОГО масло. След отстраняването на проблема, съм долял веднъж преди 1 седмица 400 ml, а днес ще долея още поне 200 защото забелязах, че е паднало до средата на пръчката.
Другото - още като я взех колата, й смениха потенциометъра на газта, защото предния беше дотолкова прецакан, че колата на 3-та вървеше с 20 км/ч. :)

Майстори - аман от тия... Карах я на един - каза съединител. Карах я на втори - турбо. Карах я на трети - вода смесвала. Не знам кое е вярно, а не съм хич разбирач чак от такива проблеми... Закарах я на жичкаджия, че перките не ми се включваха, сменил бил релета не-знам-си-какво, включвали се били вече, взе 120 лв., - качих се на Шипка с нея, загря на 100+ градуса. Перки пак не се включват... Меко казано - аман, искам да утрепя някой... В официалния на пежо - още не съм се кандърдисал разбираемо заради цените, ама като гледам - натам вървят нещата. Преди това ми се искаше компетентни мнения от вас колеги, щото да знам за какво да се подготвям евентуално.
Благодаря ви за отговорите:))