Здравейте колеги,
знам, че питането не е баш за нашия форум, ама заради един проблем не ми се регистрира във форума на Пежо, пък и знам, че голяма част от вас са специалисти не само по нашите колички:)
Та на питането - по ред обстоятелства, напоследък търкалям горепосоченото Пежо - 206 HDI, 2000г., 2.0 двигател.
Забелязах, че като карам на 5-та, около 2800-3000 об/мин., изведнъж откъм двигателния отсек се чува звук наподобяващ часовниково цъкане, само, че на по-къси интервали. Веднага след това автомобила отзад изпушва с голям облак синкаво-черен дим, и се форсира сам до края на оборотомера - 6000 - 7000 об/мин. Аз до сега винаги съм натискал съединителя като тръгне да го прави това, та нямам наблюдения дали ако не натисна съединителя ще се ускорява като бясна, или не. Казвам това, защото ме питаха дали ускорява докато форсира, или само форсира без да ускорява - не зная. Шашкам се (признавам си) и натискам съединителя. След това вдига 95+ градуса, и замерисва на феродо. Веднага след това ако продължа движението температурата спада за секунди до към 80 градуса и така си седи - нормална. Колата не дими, и си върви все едно нищо не е било. Но наближа ли пак 3000 об/мин, - същия номер.
Мисля, че около тези обороти турбината би трябвало да се включва, но нямам представа дали е така или не - лична ми е догадката.
На останалите скорости не го прави тоя номер и над 3000 оборота...
Питането ми е - някакви насоки от къде ще да идва тоя проблем?
На магистрала не може да се кара с повече от 100 заради това... А с тоя голям двигател си е направо "светотатство"